Incipituri…

A avut Anda o idee tare misto, a preluat’o si raul – si sper in curand sa aiba timp si terorista, si capricornul, si ligia , si ionuca si Alin…si altii 😀 de ea. Nu de alta, dar io’mi aleg de multe ori cartile dupa o fraza – chiar prima poate – asa ca mi’ar place sa vad ce ziceti voi :-B

Am scris asta prin comentarii pe la toata lumea. Scriu si la mine pe blog 😀 Cel mai misto incipit ever (din ce am citit eu, evident 😉 ) este “A doua zi nu a murit nimeni” (Jose Saramago – Intermitentele mortii, ed. Polirom). Si, de fapt, inca nu am citit cartea, dar fraza aia mi se pare ca ascunde si ca promite atatea, incat aproape ca ma fascineaza. Si tot aman sa ma apuc de roman pentru ca am senzatia ca o sa’mi placa prea mult. It’s kinda stupid, I know.

Acum imi mai vin in minte inca trei (erau initial doua, dar am mai facut sapaturi 😉 ):

Lord of the Rings (JRR Tolkien, Ed. Rao) “Three rings for the elven kings under the sky, seven for the dwarf lords in their halls of stone, nine for mortal men doomed to die, one for the dark lord on his dark throne, in the land of Mordor, where the shadows lie. One ring to rule them all, one ring to find them one ring to bring them all and in the darkness bind them, in the land of Mordor, where that shadows lie OK, sunt doua fraze aici, dar e prea frumos, e pacat sa le ciopartesc eu 😛

Copii miezului noptii (Salman Rushdie, Ed. Polirom): M-am nascut in orasul Bombay….candva, demult. E atat de simplu, si putin neobisnuit pentru Rushdie. Si atat de efect. E ca o crapatura intr’un zid – care se largeste cu fiecare pagina.

Sageata timpului (Martin Amis, Ed Polirom) Iesind din cel mai negru somn m’am trezit inconjurat de doctori…Doctori americani:

Am cautat cu tot dinadinsul – prin biblioteca si prin memorie – ceva non-anglosaxon. Nu prea am gasit – in afara de Saramago, evident 😉 Deocamdata tot ei imi sunt cel mai aproape…

~ by ameer on May 12, 2008.

6 Responses to “Incipituri…”

  1. […] mai frumos incipit… “ever” Am primit de la Ameer provocarea de a scrie despre cel mai frumos incipit “ever”. Am început să sap în […]

  2. offf, o sa incerc, insa mi se pare tare greu; eu nu prea am memorie, nu retin inceputuri sau sfarsituri sau whatever; trebuie sa caut; oricum, ideea e foarte misto

  3. […] the Silence (not) sober in the city « Happy Birthday Beginnings May 13, 2008 Via Ameer – cele mai interesante incipituri dintre cartile pe care le-am citit. Hmm…nu e tocmai treaba […]

  4. @ammer- raspindac 🙂 Aia cu doctorii americani e misto: ma face sa ma gindesc la Michael Moore 😀

  5. @lilanda: raspnandac, da, dar numai de questii faine 😀 Aia cu doctorii – e despre nazisti. E foarte interesanta cartea, you should try it 😉

  6. “Cel mai iubit dintre pamanteni”
    ‘Moartea e un fenomen normal in natura, numai oamenii il fac inspaimantator.’

Leave a Reply

 
