Leapsa…

de la Dragos, cu intrebarile unui pusti de 13 ani. Si mie imi aduce aminte de oracole – si ce’mi mai placea sa completez chair daca scriam acelasi lucru de zeci de ori (hmm…chiar ma intreb daca mai am oracolele din copilarie – i’d sooo love to see them again). Asa ca, here it goes:


1. Care este cea mai bună carte citită de tine?
Sincer nu stiu, nu am o carte preferata, dar am cateva pe care le consider….”responsabile” pentru cititorul din mine. Si dintre astea as alege Maestrul si Margareta.


2. Ai făcut cadou cărţi?
Da…


3. Care este viitorul literaturii?
Hmm…nici macar prezentul nu stiu care e 😛 Dar imi place sa cred ca literatura are un viitor…prolific. Si ca pentru fiecare va exista mereu cel putin o carte care sa ii atinga sufletul. (yes, i know, i’m lame. pot sa folosesc 11 pm pe post de scuza? 😀 )

4. În ce limbi ai citit cărţi?    Engleza si romana. Din pacate altele nu stiu suficient de bine.


5. Ce cărţi “celebre” nu ţi-au plăcut?
My unholy trinity e: Lolita, Zorba Grecul, Crima si pedeapsa.


6. Ce ţară a produs cea mai buna literatură?
Pentru mine, englezii. Dar cred ca literatura cea mai…influential au produs’o rusii.


7. Iei notiţe din cărţile pe care le citeşti?
Nu prea. Uneori imi pun post-its la paginile care mi’au placut. Cel mai mult citesc prin mijloace de transport, asa ca ar fi cam greu 😉


8. Cam câte cărţi ai citit până acum?
Nici macar de ordinul de marime nu’mi pot da seama. 500? Suna destul de putin; totusi, in liceu nu am citit aproape deloc asa ca s-ar putea sa fie cat de cat aproape de adevar.


9. Cu ce cărţi ai dormit în braţe de plictiseală?
Aceeasi unholy trinity. Doar figurativ totusi, nu adorm citind pentru ca nu’mi place sa indoi cartile.


10. Ce înseamnă cărţile pentru tine?
Hobby.


11. Care este cea mai scumpă carte pe care ai cumpărat-o?
Pot sa zic sigur care e cea mai scumpa carte pe care am cumparat’o in ultimul an: Salman Rushdie, The Enchantress of Florence


12. Care este cel mai tare final la o carte citită?
Cred ca din Bantuitii a lui Palahniuk. Sau din Lord of the Rings (pentru ca finalul nu dezminte faptul ca e mai mult decat o poveste cu elfi). Sau The Hours.


13. Care este cea mai influentă carte citită de tine?
Care a avut influenta asupra mea? Jurnalul lui Mihail Sebastian. Care a avut influenta asupra literaturii, in general? Crima si pedeapsa.


14 Care scriitor te-a influenţat cel mai mult ?
Salman Rushdie.

.
15. Cât de repede citeşti o carte?
Mult mai incet decat as vrea. De la o zi – doua la cateva saptamani. In medie, o saptamana…


16. Poate literatura să schimbe lumea?
Acum? Incep sa cred ca nu. In trecut, a facut’o, cu siguranta.

Mai departe…Ligia – ca sa mai aiba motive sa scrie 😉 , Capricornk si Jen. Si cine mai are chef 😀

~ by ameer on January 30, 2009.

4 Responses to “Leapsa…”

  1. hei, am raspuns, o preluasem direct de la dragos, iarta+ma ca n-am trecut intai pe la tine:) salman rushide?! my god, nici intr-o mie de ani n-as putea spune asa ceva…ce frumos e ca suntem asa diferiti! imi place foarte mult cum ai raspuns ca cea mai influenta este o carte care tie nu ti-a placut; si acum, dupa ce am citit la tine imi pare rau c-am scris de literatura rusa atat de categoric, daca ma gandesc mai bine cred ca si eu i-as pune pe englezi la egalitate cu rusii…in sensul ca rusii sunt mai adanci, mai abisali, dar englezii sunt mai inteligenti; parerea mea!

  2. Omg! You didnt like Lolita! You must read it at 35. Btw, how old are you :)?

  3. … And thanks for the answers!

  4. @dragos: 35 you say? Ok – if I don’t forget by then 😉 I’m 23, btw 😀

Leave a Reply

 
